2 dingen:
Of Steampunk 'mainstream' wordt, kan worden, nooit zal worden, goh... 't Maakt niet uit, als het leuk genoeg is.
Zolang je niet alleen bent, da's natuurlijk wat minder.

Ook, 'ontmoeten', 'samenkomen', ... Ik heb zelf een beetje een sociale handicap, maar ik versta niet goed wat er te doen valt bij een samenkomst. Je zit/staat, verkleed, te praten, gok ik. Ideeën uitwisselen, vertellen/opscheppen over verschillende uitvindingen, ...?
Of de hele tijd in persona blijven, en ingebeelde anecdotes vertellen?
Ik zou het niet weten.
Als ik een mede-steampunker (ik geloof dat wanneer 'steampunk' de setting is, de personen die erin meedoen, niet ook 'steampunks' kunnen noemen, dat is onlogisch) zou ontmoeten, zie ik me eerder iets radicaler voorstellen: Iets als een moordmysterie, cluedo style, en/of het houden van duels (duellen?).
Met een arsenaal aan nerfs wordt hier thuis zowiezo al sporadisch op elkaar geschoten, duels zijn eenvoudig qua middelen (nerfs) en achtergrond (duellen-duels zijn erg 'klassiek', de sprong naar steampunk is gemakkelijk gemaakt)
Allé, dat is mijn gedacht.
Als ik 'steampunkers komen samen en doen wat' denk, dan is die 'wat' een beetje LARP en wat geNerf...